Final Provincial El Tour de Mates 2026

El divendres 24 d’abril, l’escola FEDAC Manresa va acollir la final provincial de Barcelona d’El Tour de Mates, una jornada plena de càlcul i emoció que va reunir alumnat de diferents centres educatius d’ABEAM.

La prova individual va mantenir el format característic del Tour: 5 etapes, 3 minuts per etapa i un total de 80 operacions per a cadascuna de les etapes, amb reptes de jerarquia d’operacions, suma i resta, multiplicacions, divisions i càlcul de percentatges. L’alumnat participant va demostrar agilitat, estratègia i capacitat de concentració en una competició molt ajustada i amb resultats d’un gran nivell.

La jornada també va incloure una prova per equips, que va permetre compartir el vessant més cooperatiu de les matemàtiques. Els grups guanyadors van ser Lovelace a Primària, Nightingale a ESO 1-2-3 i Noether a ESO 4/Batxillerat.

Pel que fa a la classificació individual, els primers classificats van ser:

Primària

  1. Marc Ferre, del Col·legi Sant lluís Sant Lluís — 396 punts
  2. Martí Saez, d’IC Horta — 281 punts
  3. Adriana Andrés Garcia, de Sant Josep – Teresianes Gràcia — 276 punts

ESO 1-2-3

  1. Milena Arsenyan, de Col·legi Sant Lluís — 396 punts
  2. Gabriel Tamayo, d’El Til·ler — 388 punts
  3. Max Caffo Rojas, de l’Institut Esteve Albert — 383 punts

ESO 4 / Batxillerat

  1. Roger Espinasa, d’El Til·ler — 390 punts
  2. Maica Pardo, del Col·legi Sant Lluís — 360 punts
  3. Zhixuan Zheng, de La Salle Manlleu — 354 punts

La final va posar de manifest, un any més, l’interès i la motivació de l’alumnat per les matemàtiques, així com la feina de docents, centres i famílies que fan possible una activitat d’aquestes dimensions. En aquesta edició, El Tour de Mates ha assolit xifres de rècord, amb més de 690 centres educatius, més de 3.150 docents, 125.080 participants i més de 19,7 milions d’operacions resoltes.

Des d’ABEAM volem agrair molt especialment l’acollida de FEDAC Manresa, la tasca de tot el professorat col·laborador i el suport de les entitats que han fet possible aquesta final provincial. Enhorabona a tots els participants i, molt especialment, a l’alumnat premiat!

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *