Fòrum de notícies

informacions

 
 
Imatge MARTA BERINI
informacions
per MARTA BERINI - divendres, 8 maig 2009, 09:05
 
Hola a tothom,

ja s'ha obert la inscripció a la web d'Estalmat www.estalmat.org per presentar-se a la prova de selecció del Projecte Estalmat. Si teniu algun alumne o alumna que penseu que podria presentar-se ja li podeu dir.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Benvolguda Marta, benvolguda Iolanda

Ens plau informar-vos que el creamat, organitza dues conferències durant el proper mes de maig. Us agrairíem que poguéssiu donar-hi la major difusió possible entre les persones associades a l'ABEAM.

  • El 14 de maig David Juher, de la Universitat de Girona, donarà la conferència Pecatta Mundi: un programa de composició musical automàtica ( Sala d’actes del Departament d’Educació, 18:00).
  • El 21 de maig Xavier Viella , professor de l’IES Vilatzara i formador de professorat, ens parlarà de Multiculturalitat i matemàtiques (Sala d’actes de Rosa Sensat, 18:00).

A la web del creamat també es pot trobar més informació.

Agraïm la vostra col·laboració de sempre i us saludem cordialment.

L’equip del creamat

..................................

També ens complau comunicar-vos altres informacions d’especial interès sobre activitats o accions en les quals el creamat també hi està col·laborant:

* El dia 12 de maig, Dia Escolar de les Matemàtiques, l’EDU 365 farà una portada monogràfica sobre matemàtiques, amb una selecció especial d’enllaços d’interès.
  • Del 7 al 13 de maig a Figueres podrem visitar l’exposició Experiències Matemàtiques amb materials preparats pel grup del mmaca (Museu de Matemàtiques de Catalunya).

Per acabar, volem fer-nos ressò de l’exposició Matemàtiques per tocar que ens arriba des del Museu de Matemàtiques de Giessen (Alemanya) i que podrem visitar al Col·legi Alemany de Barcelona (Esplugues de Llobregat) entre el 5 i el 16 de maig.

Sobre totes aquestes propostes, així com sobre altres no incloses en aquest correu, podeu ampliar informació consultant la web del creamat.

Una salutació ben cordial,

L’equip del creamat
creamat

centre de recursos per ensenyar i aprendre matemàtiques
 
http://phobos.xtec.cat/creamat
 
(Ubicat a l'edifici de l'IES Collserola)
Crta. Alta de Roquetes, 70
08035 Barcelona
 
Tel: 934285167

Us escrivim de nou per donar-vos senyals de vida i anunciar-vos algunes activitats

Els tallers del dimarts
Benvolguts i benvolgudes: ens plau anunciar-vos el proper taller del curs 2008-2009 que es celebrarà el dimarts 2 de juny a les 18, a la UAB. i que Consistirà en una sessió on veureu i aprendreu un seguit de jocs de la ma de Jordi Deulofeu..
Paral·lelament els del "eje" farem una exposició a la mateixa aula de tots els jocs que tenim a l'ADRE perquè pugueu, veure'ls fer fotografies o el que més us agradi. L'aula s'obrirà a les 17:30 per si voleu mirar-la abans que comenci el taller.
Nosaltres a partir de les 17 estarem posant bé els materials, si arribeu abans podeu entrar, encara que no us podrem atendre encara.
Més endavant rebreu un cartell informatiu amb informació més concerta sobre el lloc on es farà.
Recordeu que les places són limitades, per tant si penseu assistir-hi ja podeu reservar plaça escrivint-nos un mail a espaijesteve@gmail.com

Anunci del taller

JOCS D’AHIR, D’AVUI I DE SEMPRE: UN RECURS PER DESENVOLUPAR ESTRATÈGIES DE RESOLUCIÓ DE PROBLEMES MATEMÀTICS

Jordi Deulofeu


Espai Jordi Esteve. Dimarts 2 de juny a les 18h
Els jocs són un recurs per a l’ensenyament de les matemàtiques a tots els nivells. Tanmateix hi ha jocs creats especialment com a recurs didàctic i d’altres que han estat creats únicament com a jocs i, posteriorment, s’han utilitzat en l’ensenyament de les matemàtiques. En aquesta sessió, en format de taller, després d’una breu exposició sobre la relació entre jocs i matemàtiques, s’exposaran, practicaran i analitzaran diversos jocs del segon tipus, tant clàssics (jocs tipus nim, jocs de cercar, jocs de connexions, jocs tipus mancala –awelé-) com de recent creació (babylone, les 22 pomes, can’t stop i altres jocs de tauler), amb la finalitat de mostrar el seu interès com a jocs que promouen la recerca d’estratègies guanyadores i com a eines per desenvolupar estratègies de resolució de problemes. Tots ells són jocs amb intervenció nul·la o reduïda de l’atzar, on la presa de decisions fonamentades és essencial pel descobriment d’estratègies guanyadores. La selecció que presentaré l’he fet a partir dels jocs que al llarg de la meva vida m'han agradat més, tant els de fa temps com els actuals i fins i tot algun de cara al futur.

Aquest serà l'últim taller d'aquest curs. Estem treballant sobre els tallers de l'any vinent per poder oferir-vos a començament de curs el llistat de propostes i dates. De totes manera ens ajudaria molt que via mai,l o si veniu al taller car a cara, ens féssiu propostes sobre quins tallers o xerrades podrien ser del vostre interès.
Estem acabant de polir el butlletí de primavera (número 3) que com el seu nom indica ha d'arribar abans del 21 de juny




--
Espai Jordi Esteve
Recursos per l'ensenyament de les Matemàtiques
Ana Cerezo, Cecilia Calvo, David Barba
Despatx G5132. Fac.Ciències de l'Educació.UAB.08193.
Cerdanyola.Barcelona. Tel 935812647.
ATENCIÓ NOVA ADREÇA WEB: http://edumat.uab.cat/materials/

Salutacions,
ens plau informar-vos que el creamat organitza dues conferències durant aquest mes de maig:

  • El 14 de maig David Juher, de la Universitat de Girona, donarà la conferència Pecatta Mundi: un programa de composició musical automàtica ( Sala d’actes del Departament d’Educació, 18:00).

David Juher és professor del Departament d'Informàtica i Matemàtica Aplicada de la Universitat de Girona i autor d’un amè llibre sobre criptologia titulat L’art de la comunicació secreta.
És interessant, com a mestres, professors i professores de matemàtiques, estar al cas dels camins que estan obrint les matemàtiques en connexió amb altres camps de la ciència o la cultura. El creamat us convida a assistir a aquesta conferència divulgativa on coneixerem, de primera mà, un exemple que uneix música, càlcul probabilístic i informàtica.
El període d’inscripció s’estendrà des del 24 d’abril fins el 10 de maig de 2009. El codi de l’activitat és el 9000180536. El dia 12 de maig de 2009 es podrà consultar l’assignació definitiva de plaça en l’apartat “consulta d’activitats” de la pàgina web esmentada.

  • El 21 de maig Xavier Viella , professor de l’IES Vilatzara i formador de professorat, ens parlarà de Multiculturalitat i matemàtiques (Sala d’actes de Rosa Sensat, 18:00).

Conferència a càrrec de Xavier Vilella (IES Vilatzara, Vilassar de Mar), autor, entre altres publicacions, del llibre Matemáticas para todos. Enseñar en un aula multicultural (Ed. Horsori) en la que es donaran idees sobre com afrontar el tema de la multiculturalitat i la interculturalitat, des de la perspectiva de les matemàtiques, a les nostres aules.
El període d’inscripció s’estendrà des del 29 d’abril fins el 17 de maig de 2009. El codi de l’activitat és el 9000190536. El dia 19 de maig de 2009 es podrà consultar l’assignació definitiva de plaça en l’apartat “consulta d’activitats” de la pàgina web esmentada.


A la web del creamat podeu trobar més informació.

Atentament,
Sergi Muria

-- 
 
Sergi Muria Maldonado
Àrea de Programes de Formació
Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent
 
Departament d'Educació
Via Augusta, 202 2B
08021 Barcelona
 
Tel. 935516900, ext. 3805
Fax. 932415343
A/e sergi.muria@gencat.cat 
 

***************************

Benvolguts i benvolgudes, us enviem aquesta informació a aquesta adreça per tal que la pugueu incloure en el proper butlletí de l’associació.

Llibres de text digitals de Matemàtiques

Benvolgudes i benvolguts

Us escrivim des de l'Àrea de Matemàtiques de l'editorial Digital-Text.

Com alguns i algunes de vosaltres probablement sabreu, Digital-Text és una editorial especialitzada en l'elaboració de llibres de text per a l'ensenyament secundari, en format digital. Durant aquest curs, 2008/09, ja hem disposat dels llibres de Ciències Naturals i Tecnologia i estem elaborant els de Matemàtiques, llengües i Ciències Socials, que estaran disponibles per al curs vinent.

Pel que fa més concretament a les Matemàtiques, en aquests moments ja comptem amb uns primers capítols de mostra. Com a editors i autors, ens interessaria molt poder conèixer les vostres opinions i crítiques sobre aquests temes, així com rebre totes les propostes que cregueu que ens poden permetre explotar al màxim els recursos digitals i interactius, per millorar l'ensenyament de l'assignatura.

Un d'aquests temes ja disponibles, el de Nombres Naturals de primer, està accessible en obert a la nostra pàgina web www.digital-text.com . Per poder accedir a la resta, és necessari disposar d'una llicència. Si algú o alguna de vosaltres hi està interessat/da, podem facilitar-li'n una de forma gratuïta. Només cal que ens la demaneu per correu electrònic. Així mateix, si algú preferís que fóssim nosaltres mateixos qui us presentéssim aquests capítols i us mostréssim amb més detall com funcionen, estaríem encantats de visitar-vos al vostre centre.

Com podreu comprovar, el nostre plantejament de l'assignatura ha estat el de donar un enfocament proper a l'alumne, mirant d'apropar les Matemàtiques a la seva vida i al seu entorn quotidians. Hem mirat de justificar al màxim tots els conceptes que es van introduint, gràcies també al potencial que ens ofereix el format digital. També hem intentat aportar una perspectiva històrica del desenvolupament de les matemàtiques, tot mostrant com els nous descobriments es recolzen en els coneixements ja existents.

Confiem que els continguts us sembrin interessants i esperem els vostres comentaris, que us agraïm per avançat.

Fins aviat

Atentament

Toni Pou i Sandro Maccarrone

(Coordinadors de l'Àrea de Matemàtiques de Digital-Text.)


--
Coordinació general
Àrea de matemàtiques
Digital-Text
C/ Alexandre Goicoechea, 6-8, local 7
08960 Sant Just Desvern
Telf. 93 376 36 36
www.digital-text.com
mates@digital-text.com



Novetats

EDITORIAL GRAÓ – EDITORIAL GRAÓ- www.grao.com – EDITORIAL GRAÓ – EDITORIAL GRAÓ

TÍTOL

Educación matemática y buenas prácticas

Infantil, primaria, secundaria y educación superior

AUTORS/ES

Núria Planas, Àngel Alsina (coords.)

SÈRIE: Didàctica de las matemàtiques

COL·LECCIÓ: Biblioteca de Aula, 257

ANY D’EDICIÓ: 2009
PÀGINES:
276

PREU: 21,50 € (IVA inclòs); 20,67 € (sense IVA)

ISBN: 978-84-7827-695-0 Codi Graó: BA257
Edició en castellà

RESUM

Educación matemática y buenas prácticas pretén ajudar a comprendre millor els processos d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques en el decurs de les diferents etapes educatives i a través de la mirada dels seus protagonistes.

Cada capítol, centrat en una etapa educativa, suggereix com crear i gestionar entorns d’aula motivadors tant per a l’alumnat com per al professorat. Es recullen, així, en aquestes pàgines, diferents experiències d’aula que plantegen qüestions relatives a l’ús del context real en el desenvolupament de pràctiques matemàtiques escolars; al paper dels valors i les emocions en l’aprenentatge matemàtic d’alumnes de diferents edats; als canvis en l’ensenyament de continguts matemàtics específics quan es dóna prioritat al diàleg; a la influència de les noves tecnologies en les formes de participació i comunicació o a la necessitat de relacionar disciplines treballades habitualment per separat. En tots el casos, se tracta de qüestions de gran rellevància teòrica que en aquest llibre es mostren d’una manera concreta i amena amb la doble finalitat d’aportar recursos i generar reflexions sobre la pròpia pràctica professional.

Més enllà de la identitat de cada etapa educativa i de les particularitats de l’educació matemàtica en unes i altres edats, s’aposta per una visió integrada dels principis que tenen en comú les etapes d’infantil, primària, secundària i educació superior.

TEMES CENTRALS- ÍNDEXS

Introducción. Buenas prácticas en la enseñanza de las matemáticas: Consideraciones para la construcción de buenas prácticas. Representación de una educación matemática cíclica. ● Matemáticas en la educación infantil: El desarrollo del pensamiento matemático. Experiencias docentes en la etapa 0-6. ● Matemáticas en la educación primaria: El desarrollo de la competencia matemática. Experiencias docentes en la etapa 6-12. ● Matemáticas en la educación secundaria: El desarrollo del pensamiento crítico. Experiencias docentes en la etapa. ● Matemáticas en la educación superior: El desarrollo de la competencia profesional. Experiencias docentes en las etapas universitaria y profesional. ● Epílogo.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Fins aviat


Marta


(Editat per ABEAM Web - dilluns, 4 maig 2009, 15:51)