Fòrum de notícies

informacions

 
 
Imatge MARTA BERINI
informacions
per MARTA BERINI - dijous, 15 gener 2009, 21:44
 

Hola tothom

Us enviu diverses informacions que he rebut:

PROGRAMA DE DOCTORAT

DIDÀCTICA DE LES MATEMÀTIQUES I DE LES CIÈNCIES

SEMINARI DE RECERCA


Presencia y ausencia de la resolución de problemas en la investigación y el currículo
Dr. Lluís Puig Departament de Didàctica de la Matemàtica Universitat de València Dijous 22 de gener a les 17 h .
Seminari C

**********************

Benvolgut/Benvolgudes,

em plau informar-vos del cicle conferències que organitza CosmoCaixa i el Centre de Recerca Matemàtica de gener a juny de 2009:

Les matemàtiques en les ciències i la societat.

Aquest cicle, coordinat per Manuel Castellet, director honorari del CRM, consta de les 6 conferències següents:

29 de gener Mathematics and data security: protected by numbers

Gerhard Frei

Universität Essen

17 de febrer Mathematics and collective behaviour: from swarming to crime

Andrea L. Bertozzi

University of California at Los Angeles

12 de març Mathematics and infectious diseases: fighting epidemics

Mimmo Iannelli

Universita de Trento

31 de març Matemáticas y riesgo financiero: Giacomo Casanova y las hipotecas subprime

José Luis Fernández

Universidad Autónoma de Madrid y AFI

7 de maig Mathematics and neuroscience.

What math can do for the brain and what the brain can do for math

David Terman

Ohio State University

28 de maig Matemàtiques i música: una col·laboració de mil·lennis

Joan Girbau

Universitat Autònoma de Barcelona

Les conferències, totes a l’auditori del CosmoCaixa a les 7 de la tarda, estan pensades per un públic universitari d’ampli espectre. Hi ha traducció simultània.

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha atorgat a aquest cicle el reconeixement d’activitat de formació permanent per al professorat no universitari.

Els que vulguin disposar del certificat d’assistència ho han de comunicar a croca@crm.cat, posant CosmoCaixa com assumpte i indicant el nom, el centre on treballen, l’adreça electrònica i un telèfon de contacte. A cada sessió hauran de signar a la recepció.

En el document adjunt hi ha una àmplia informació sobre cada una de les conferències.

Cordialment,

Carles Perelló

President

Societat Catalana de Matemàtiques
Institut d'Estudis Catalans

Carrer del Carme, 47
08001 Barcelona
nfuster@iec.cat
scm.iec.cat
tel 933 248 583
fax 932 701 180

******************************

****************************

Benvolgut/da,
La Universitat Autònoma de Barcelona convoca el VI Premi Argó per a treballs de recerca de batxillerat i projectes de cicles formatius de grau superior, presentats el curs 2008-2009. Amb la finalitat de donar-vos a conèixer aquests premis, us fem a mans el díptic de la convocatòria, on podeu trobar les bases, els terminis de lliurament, i d'altres dades.
A la pàgina web del Programa Argó (www.uab.cat/ice/argo) trobareu informació sobre el Premi i també sobre d'altres línies del programa: ajuts per fer treballs de recerca de batxillerat, estades a l'empresa de batxillerat i de cicles formatius, actualització de coneixements per a professorat, etc.
Estem a la vostra disposició per a qualsevol consulta o aclariment.
Salutacions cordials,
Dolors Quinquer Vilamitjana
Programa Argó de la UAB
argo.ice@uab.cat
******************************

Benvolguts, Us recordo la informació sobre el congrés "L'Àlgebra a la Península Ibèrica en el segle XVI. Pedro Núñez (1502-1578)" que tindrà lloc aquest divendres. http://www.ma1.upc.edu/recerca/congressos/CIAPI_XVI_09/index.html Hi esteu tots convidats. Cordialment, Mª Rosa ****************************

En los últimos años, el avance experimentado por la Didáctica de las Matemáticas se ha puesto de manifiesto en el desarrollo de numerosos Proyectos de Investigación financiados tanto por el Plan Nacional * , como en planes autonómicos y comunitarios, que han contribuido a su consolidación como campo científico. En particular, la formación de Profesores de Matemáticas de los diferentes niveles educativos ha sido uno de los focos de interés.

En estas investigaciones, entre otros aspectos, se ha tratado de identificar qué debe ser el conocimiento necesario para aprender a enseñar Matemáticas y cómo se puede acceder a dicho conocimiento a través de la consideración de entornos de aprendizaje y los correspondientes sistemas tutoriales asociados. Sin embargo, las investigaciones normalmente se desarrollan en paralelo, estableciéndose la relación entre los resultados a posteriori, cuando ya se han finalizado los proyectos y se han divulgado a través de diferentes publicaciones sus resultados. En el Seminario que aquí se presenta se pretende:

  • Compartir, discutir y validar diferentes proyectos de investigación.

  • Conectar ideas, aspectos metodológicos, resultados, etc., que se van obteniendo durante el proceso de desarrollo de los mismos, contribuyendo a crear una red de conocimiento científico en el campo de la Formación de Profesores en relación con las Matemáticas.

  • Identificar todo aquello que puede incidir en nuestro aprendizaje como investigadores.

Se pretende avanzar en diferentes aspectos de las investigaciones que se están llevando a cabo en Sevilla, Alicante y Barcelona, generando conocimiento compartido y referenciado.

23-24 de enero del 2009 en la Facultat de Ciències de l'Educació. Universitat Autònoma de Barcelona. Edifici G5- Sala de Juntes

Proyectos

Horario

Situación de la Problemática

Presentador

Socialización e Interacción (UA)

9:00-9:40

Del diseño de entornos interactivos de aprendizaje al análisis de la relación entre la dimensión personal y social del aprendizaje

Julia Valls (UA)

9:40-10:00 réplica

Rafael Rodriguez (UAB)

10:00-11:00 discusión

José Mª Gavilan (US)

Café

11:00

Conceptualización y Diseño (US)

11:20-12:00

Aproximaciones socioculturales al aprendizaje matemático: el caso de definir

Mª Victoria Sanchez (US) y Mercedes García Blanco (US)

12:00-12:20 réplica

Anabel Roig (UA)

12:20-13:20 discusión

Mª Lluïsa Fiol (UAB)

Comida

13:30

Enculturación en la Práctica (UAB)

16:00-16:40

¿Cuál es el conocimiento didáctico-matemático que necesita el profesorado para enseñar matemáticas?

Núria Planas (UAB) y Núria Iranzo (UAB)

16:40-17:00 réplica

Gloria Sánchez (US)

17:00-18:00 discusión

Ceneida Fernandez (UA)

Café

18:00-18:20

Tutorización (UAB)

18:20-19:00

La co-emergencia de técnicas de papel y lápiz y técnicas de geometría dinámica en las estrategias de resolución de problemas de geometría: un estudio de casos en bachillerato

Núria Iranzo (UAB) y Pedro Cobo (UAB)

19:00-19:20 réplica

José Mª Gavilan (US)

19:20-20:20 discusión

Maria Luz Callejo (UA)

Cena

21:00

Conclusiones y aportaciones (UA)

09:00-09:30

Anabel Roig (UA) y Salvador LLinares (UA)

Conclusiones y aportaciones (US)

09:30-10:00

Gloria Sánchez y Mercedes García Blanco (US)

Conclusiones y aportaciones (UAB)

10:00-11:00

Núria Planas (UAB) y Josep M Fortuny

Café

11:10-11:20

/Perpectiva

http://edumat.uab.cat/ipdmc/uausuab/uauabus09.htm CONFIRMA TU ASISTENCIA A Josep M Fortuny


Hola,

Em dic Joan Miquel i us escric des d'Interlínia, una empresa de serveis editorials. Estem a la recerca d'autors per un projecte que ens ha passat l'editorial Edebé, i en Chema Gutiérrez ens ha dit que us podria interessar.
L'encarrec que ha rebut Interlínia és el de fer uns quaderns amb una sèrie d'exàmens similars als que els alumnes es poden trobar a la Selectivitat, amb les respostes corresponents. Es tracta de vuit conjunts de proves, cadascuna amb opcions A i B, i de vuit examens de tipus test, amb deu preguntes amb tres alternatives cadascun. Les extensions totals, de les que s'han de descomptar unes poques pàgines de portades i presentacions, són de 40 pàgines per cadascun dels dos quaderns que se'ns ha encarregat, de Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials i de Matemàtiques de la branca de ciències i tecnologia.

Com que el model de proves de Selectivitat que hi havia fins ara canvia, i com que encara no s'ha definit amb detall el nou, la intenció d'aquests quaderns és, simplement, d'oferir un conjunt de proves (preguntes de tema, interpretació d'imatges i esquemes, preguntes tipus test, etc.) prou ampli per permetre que els alumnes facin pràctiques i es familiaritzin amb els diferents tipus de proves amb què poden trobar-se.

Pel que fa als terminis, necessitem d'entrada una mostra real, amb una de les opcions, i un examen del tipus test, amb les solucions respectives. Aquesta mostra l'hem de presentar a l'editorial perquè comprovin que ens ajustem al seu model. El calendari pel conjunt de proves de cada quadern, així com la tarifa ajustada, l'estem negociant amb el nostre client.

L'editorial ens proporciona unes guies didàctiques orientades a Selectivitat publicades anteriorment, que poden servir de model per a les proves que es creïn de nou. Si us interessa o coneixeu algú que pugui fer-ho, en parlaríem amb més detall

Gràcies pel vostre interès,


Joan MIQUEL

INTERLÍNIA, SL (Edició)
934 155 070
658 828 388
C/ Sardenya, 202 baixos
08013 Barcelona


******************************

Fins aviat

Marta